جشنواره ها
سینما
بازیگران
شبکه خانگی و تلوزیون
آخرین اخبار
داغ ترین اخبار
اخبار بازیگران
اخبار فیلم ها
مشارکتکنندگان
ایجاد
راهنمای مشارکت در فیلسین
ویدیو ها
تصاویر
جنون بیتکرار
آن چه در شیوه روایت «گاوخونی» بیمشابه است.
یادداشت امیر پوریا درباره فیلم «نفس» در بهمن ماه ۱۳۹۴ بعد از نخستین نمایش «نفس» در سی و چهارمین جشنواره فیلم فجر
حظ بصری و روایی و ذهنی «نفس» برای بینندهاش، همچون لذت شکل دادن این دنیای به خصوص و این گرافیک و رنگهای شعرگون و به ویژه اوجگیری آواها و موسیقی در دو انیمیشن انتهایی، نیازی به توضیح ندارد.
خودویرانگری عارفانه
«لیلا» عارفانهترین فیلم مهرجویی است.
طوطیای را به خیال شکری دل خوش بود
در «طهران: روزهای آشنایی» چه اتفاقی میافتد؟ یک منجی فرازمینی، مشکلات همه را حل میکند. گیرم که چنین آدمی در گوشهای از این شهر حی و حاضر باشد یا افرادی دیگر مابهازای عینی این منجی آرمانی فیلم و فیلمساز تلقی شوند که خیرخواهیها و نیکوکاریهای ورای تصور ما اعضای طبقه متوسط از آنها سر میزند. ارائه این تصویر به عنوان جلوه معرفیواری که مهرجویی دارد از کلانشهر بیدر و پیکری مثل تهران این زمانه و این جامعه ارائه میدهد، چه کارکردی خواهد داشت؟
زبان آتشینم هست، لیکن درنمیگیرد
این یادداشت کوتاه با عنوان فرعی «آسمان محبوب و مشکلات همیشگی ما در درک فیلمهای دولحنی» در یکی از شمارههای بولتن روزانه جشنواره بیست و نهم فجر به سردبیری وحید سعیدی به چاپ رسید.